Vi nærmer oss en av de mest intensive høytidene når det gjelder shopping, som starter med Black Friday, Cyber Monday og så julen. Siden regler for å holde avstand eller begrensninger fortsatt gjelder i mange land, skaper det et utgangspunkt for å fortsette med netthandling og en atferdsendring i handelsmønstrene på lang sikt.

Vekst innen e-handel
Ifølge World Economic Forum har nedstengningen ført til en vekst innen e-handel. Det forventes at senterbutikker får en salgsreduksjon på over 60 %, mens det forventes at e-handel øker med nesten 20 % i 2020. Når det gjelder høytidene, rapporterer Adobe Analytics at antall Black Friday- og Cyber Monday-salg forventes å øke med nesten 20 % i 2020 sammenlignet med samme periode i 2019. Vi må anta at denne høytiden blir en helt annen enn det vi har opplevd tidligere.

Utfordringer
Økningen innen e-handel vil legge betydelig press på forsyningskjeden. Mangel på plass og kapasitet ved hentesteder og trykket på de ansatte som må håndtere økningen i antall pakker, vil helt klart bli en utfordring. DHL rapporterer også at mengden varer som kjøpes via e-handel og deretter sendes tilbake, ligger på rundt 30 % på verdensbasis!

Invester i forsyningskjeden
For å håndtere den nye tiden innen e-handel der kundekomfort er i fokus, foreslår Deloitte at virksomheter investerer for å tilpasse seg disse atferdsendringene. Det kan gjøres ved å skape en digital markedsplass, opprette et klikk-og-hent-univers, oppgradere virksomhetens forsyningskjede og gjøre virksomheten kundefokusert ved å organisere for eksempel fleksible varehusløsninger slik at de kan bruke de fysiske butikkene.

Løsninger
Hos Bruynzeel Storage Systems er vi eksperter på å skape plass med bærekraftige lagerløsninger. Uavhengig av om du er ute etter en lagerløsning eller en oppbevaringsløsning for et hentested for pakker, kan vi hjelpe deg med å finne en løsning der du kan øke kapasiteten, spare plass og redusere fotavtrykket. 

Ta kontakt med en av våre eksperter